Intuicyjna odpowiedź: żeby nie bolało. To oczywiście żart, ale częściowo także prawda.
Prawda, bo zgodnie z wszelkimi analizami podstawowym oczekiwaniem pacjenta wobec lekarza jest zagwarantowanie POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA. Jestem chory, źle się czuje, boję się o siebie. To pierwszoplanowe problemy pacjenta. Mało tego, poczucie bezpieczeństwa to także świadomość że tam gdzieś jest lekarz który w razie potrzeby udzieli mi pomocy.
Drugą co do ważności potrzebą jest oczekiwanie STAŁOŚCI, POWTARZALNOŚCI procedur, metod itp.
Jeśli dziś było miło u lekarza i wszystko zagrało na piątkę chciałbym aby sprawa powtórzyła się przy następnej wizycie, za tydzień.
Dopiero na trzecim miejscu jest oczekiwanie aby doktor był mądry i kompetentny.
Pamiętajmy o tych tematach i staramy się tak rozmawiać z pacjentami aby odpowiadać na ich lęki i oczekiwania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz